Rezultati poslovanja Grupe Podravka za razdoblje 1.-6.2013. godine
Neto dobit Grupe Podravka, bez jednokratnih stavki, u prvih šest mjeseci 2013. godine iznosi 80,1 milijuna kuna, što predstavlja rast od 72 posto u usporedbi s neto dobiti istog razdoblja 2012. godine prikazane na usporediv način.
Neto dobit Grupe Podravka, bez jednokratnih stavki, u prvom polugodištu 2013. godine iznosi 80,1 milijuna kuna
• Podignuta profitabilnost na svim razinama poslovanja
• Korigirana neto dobit veća za 72 posto
• Neto dug niži za 123 milijuna kuna
Neto dobit Grupe Podravka, bez jednokratnih stavki, u prvih šest mjeseci 2013. godine iznosi 80,1 milijuna kuna, što predstavlja rast od 72 posto u usporedbi s neto dobiti istog razdoblja 2012. godine prikazane na usporediv način.
Naime, u prvih šest mjeseci 2013. godine nastavljen je proces restrukturiranja poslovanja te je u skladu s time provedeno zbrinjavanje viška zaposlenika, kojima su isplaćene otpremnine u iznosu od 41 milijun kuna.
„Kao što smo i ranije najavljivali, efekti ukupnog procesa restrukturiranja već dolaze do izražaja. Svjesno smo ušli u aktivnosti ukidanja proizvoda s nezadovoljavajućom bruto maržom te neisporuku proizvoda rizičnim kupcima što je dovelo do određenog smanjenja ukupnih prihoda, no navedene aktivnosti donijele su nam pozitivne efekte te smo uspjeli podići profitabilnost na svim razinama poslovanja" , istaknuo je Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke prigodom objave polugodišnjih poslovnih rezultata.
Ukupna prodaja Grupe Podravka u prvih šest mjeseci 2013. godini iznosila je 1.695,2 milijuna kuna, što predstavlja pad prodaje od 1 posto u odnosu na isto razdoblje 2012. godine.
Prodaja strateškog poslovnog područja (SPP) Prehrana i pića iznosila je 1.293,0 milijuna HRK i niža je za 3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Navedeni pad prodaje prvenstveno proizlazi iz niže razine prodaje na domaćem tržištu. Niža razina prodaje na domaćem tržištu uzrokovana je ukidanjem proizvoda s nezadovoljavajućom bruto maržom, odlukom o prestanku prodaje svježeg mesa na kojem je ostvarivana nezadovoljavajuća razina profitabilnosti te odlukom o neisporuci robe takozvanim rizičnim kupcima. Istovremeno, tržišta srednje Europe, jugoistočne Europe te zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Dalekog istoka ostvaruju rast prodaje, uz najveći doprinos Poljske, Mađarske, Kosova, Srbije te Austrije.
Prodaja Strateškog poslovnog područja Farmaceutika za prvih šest mjeseci ove godine iznosila je 402,2 milijuna kuna, što predstavlja porast prodaje od 4 posto u odnosu na isto razdoblje 2012. godine. Porastu prodaje SPP Farmaceutika najviše doprinose inozemna tržišta, koja bilježe rast od 7 posto, uz najveći doprinos tržišta Rusije, Srbije te Kosova. Prodaja na tržištu Hrvatske također je na višoj razini nego u istom razdoblju 2012. godine, temeljem porasta prodaje lijekova na recept.
Promatrajući navedeno razdoblje, vidljiv je kvalitetan pomak i u upravljanju troškovima poslovanja. Ukupni troškovi bilježe pad od oko 3 posto u usporedbi s istim razdobljem godinu ranije, prikazanim na usporediv način.
Posebno vrijedi za istaknuti kako je neto dug na dan 30.06.2013. godine niži za 123 milijuna kuna u usporedbi s krajem 2012. godine što svakako govori o kvalitetnom upravljanju razine zaduženosti Grupe Podravka.