Rezultati poslovanja Grupe Podravka za 2007. godinu

Nadzorni odbor Podravke prihvatio je, na danas održanoj sjednici, Izvješće o poslovanju Grupe Podravka za 2007. godinu.

Logotip - Podravka

  • Rast prodaje svih Podravkinih marki proizvoda - rast od 8 posto u odnosu na 2006. godinu
  • Nastavljen proces restrukturiranja započet 2005. godine - u restrukturiranje u 2007. godini uloženo 50,3 milijuna kuna
  • Ukupna vrijednost investicija te realiziranih akvizicija iznosila 291,4 milijuna kuna
  • Marke Warzywko i Lero uspješno integrirane u proizvodni portfelj Podravka marki
  • Početak proizvodnje u novoj Tvornici dječje hrane

Nadzorni odbor Podravke prihvatio je, na danas održanoj sjednici, Izvješće o poslovanju Grupe Podravka za 2007. godinu.

"Nadzorni odbor Grupe Podravka podržava nastavak procesa restrukturiranja kompanije koji je započeo još 2005. godine posebno u svjetlu pozitivnih pomaka u prvom kvartalu ove godine koji su dijelom rezultat uloženih sredstava u restrukturiranje. Očekujemo ostvarenje definiranog plana te povećanje efikasnosti poslovanja Grupe Podravka" - izjavio je Mladen Vedriš, predsjednik Nadzornog odbora Podravke.

U 2007. godini Grupa Podravka ostvarila je ukupne prihode u iznosu od 3.521,6 od čega su prihodi od prodaje iznosili 3.431,8 milijuna kuna.

Iskazana neto dobit Grupe Podravka za 2007. godinu, uključujući troškove restrukturiranja, iznosi 18,3 milijuna kuna.

Prihodi od prodaje Strateškog poslovnog područja (SPP) Prehrana i pića iznosili su 2.810,6 milijuna kuna što čini 82 posto ukupne prodaje Grupe Podravka za 2007. godinu. Na ostvarenu razinu prodaje SPP Prehrana i pića utjecao je pad prodaje trgovačke robe (Nestlé) na inozemnim tržištima koji je gotovo u potpunosti nadoknađen snažnim rastom prihoda od prodaje Podravkinih marki. Tako je na domaćem tržištu zabilježen rast prihoda od prodaje Podravkinih marki u iznosu od 5 posto dok je na inozemnim tržištima ostvaren rast u iznosu od 7 posto.

Unutar Podravka marki sve grupe proizvoda ostvarile su rast prihoda od prodaje u odnosu na godinu ranije što je rezultiralo ukupnim rastom Podravka marki od 8 posto. Najveći rast ostvaren je u grupi proizvoda Pića (23 posto) dok je najznačajnija Podravkina grupa proizvoda Dodaci jelima ostvarila rast prihoda od prodaje u iznosu od 4 posto. Grupa proizvoda Mesni program i riblje konzerve ostvarila je rast prihoda od prodaje u iznosu od 14 posto, Dječja hrana, slastice i snack 7 posto te Podravka jela 5 posto.

SPP Farmaceutika ostvarilo je prihode od prodaje u iznosu od 614,3 milijuna kuna. Bezreceptni proizvodi ostvarili su na domaćem tržištu rast prihoda od prodaje u iznosu od 24 posto dok su prihodi od prodaje lijekova na recept smanjeni za 4 posto zbog kontinuiranih korekcija cijena lijekova s liste HZZO-a. Na inozemnim tržištima ostvaren je rast prihoda od prodaje u iznosu od 10 posto pri čemu je prodaja lijekova na recept ostvarila rast od 8 posto, a bezreceptnih proizvoda od 48 posto. Najveći rast prihoda od prodaje ostvaren je na tržištu Rusije (36 posto).

Kada je riječ o tržištima Grupe Podravka, na domaćem tržištu ostvaren je rast prihoda od prodaje u iznosu od 3 posto, a kod inozemnih tržišta najveći rast zabilježen je na tržištu istočne Europe (11 posto) te tržištu srednje Europe (6 posto).

Operativni troškovi Grupe Podravka porasli su za 1 posto u odnosu na godinu ranije što je rezultat unapređenja poslovnih procesa i restrukturiranja poslovanja Grupe Podravka. Troškovi prodanih proizvoda smanjeni su za 5 posto najvećim dijelom zbog procesa centralizacije nabave te kontinuiranog provođenja optimizacije proizvodnog portfelja. Nastavkom procesa restrukturiranja porasli su opći i administrativni troškovi (11 posto), a najveći utjecaj na taj rast imali su troškovi otpremnina koji su za 40 posto veći u odnosu na godinu ranije.

Od prošlogodišnjih aktivnosti možemo istaknuti kupnju poljskih marki Warzywko i Perfecta s ciljem jačanja liderske pozicije u kategoriji univerzalnih dodataka jelima te marke Lero na domaćem tržištu čime je ojačana tržišna pozicija u kategoriji bezalkoholnih napitaka. Pored toga, potpisan je ugovor o prodaji i distribuciji proizvoda tvrtke SMS te je ostvarena suradnja s Microsoftom kojom se rješava pitanje licenciranja Microsoftovih platformskih proizvoda za sva poduzeća Grupe Podravka koja se nalaze u osamnaest zemalja svijeta.

U 2007. godini Grupa Podravka osvojila je brojna priznanja među kojima posebno vrijedi istaknuti nagradu za poslovni ugled u Hrvatskoj koju je dodijelio Reputation Institute iz SAD-a. Jednako tako, Vegeta je proglašena najboljim proizvodom u svojoj kategoriji na poljskom tržištu prema nezavisnom istraživanju potrošača.