Tekuće poslovanje Podravke te plan daljeg razvoja

Na redovnoj Podravkinoj konferenciji za novinare održanoj 5. srpnja ove godine govorilo se o tekućem poslovanju tvrtke te o Podravkinim dosadašnjim aktivnostima kao i o planovima daljnjeg razvoja na tržištima zemalja bivše Jugoslavije.

Na redovnoj Podravkinoj konferenciji za novinare održanoj 5. srpnja ove godine govorilo se o tekućem poslovanju tvrtke te o Podravkinim dosadašnjim aktivnostima kao i o planovima daljnjeg razvoja na tržištima zemalja bivše Jugoslavije. Isto tako bilo je riječi i o Podravkinom najvažnijem tržištu, hrvatskom, na kojem Podravka ostvaruje 55% ukupnog prihoda od prodaje. Govoreći o aktualnim temema direktor Sektora za odnose s javnošću Drenislav Žekić, istaknuo je, da se u pravih šest mjeseci poslovanja ostvaruju planirani poslovni rezultati u skladu s poslovnim planom uz kontrolu i racionalizaciju svih troškova poslovanja. U tijeku su i pregovori Uprave Podravke sa sindikatima koji teku prema zajednički utvrđenoj dinamici, bez nekih značajnijih problema te se vjeruje da će se u predviđenom vremenu postići za obje strane zadovoljavajući sporazum. Bilo je riječi i o suradnji Podravke i danske tvrtke Carslberg, a u kontekstu premijerovog posjeta Danskoj. Naime, hrvatski premijer Ivica Račan uz ostale aktivnosti, sastat će se i s Upravom tvrtke Carlsberg, koja uz danski Investicijski fond za centralnu i istočnu Europu u svojem vlasništvu ima 60% udjela u koprivičkoj Panonskoj pivovari. Preostalih 40% u rukama je Podravke. Jedna od tema tog sastanka trebala bi biti upravo poslovna suradnja Podravke i Carlsberga. O poslovanju Podravke i aktivnostima koje poduzima na tržištima zemalja bivše Jugoslavije, na kojima ostvaruje više od 20% ukupnog prihoda, govorio je Damir Polančec, član Uprave Podravke zadužen upravo za razvoj tih tržišta. Poslovanje na slovenskom, drugom po veličini Podravkinom tržištu poslije hrvatskog, ostvaruje se prema business planu, a uz pojačana ulaganja u marketinške aktivnosti očekuju se u idućoj polovnici godine još bolji rezultati prodaje od dosadašnjih. Krajem 1998. godine u Bosni i Hercegovini promijenjen je način prodaje. Uz postojanje Podravkinog predstavništva u Širokom Brijegu, u Sarajevu je otvoren Distributivni centar iz kojeg se vrši prodaja i distribucija Podravkinih proizvoda na području Federacije BiH i Republike Srpske. Rezultati poslovanja za prvih pet mjeseci ove godine pokazuju da je promjena načina poslovanja uvjetovala porast prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine, proširenje asortimana te povećanje indeksa distribucije. I na makedonskom su tržištu poslovni rezultati dobri, mada je poslovna suradnja malo otežana jer se trgovina odvija po sistemu kvota. Za nedavnog posjeta Makedoniji, gdje je Podravka izlagala svoje proizvode na sajmu prehrane u Skopju, Podravkini predstavnici susreli su se i s makedonskim premijerom, ministrima trgovine i gospodarstva te predsjednikom Gospodarske komore. Tom se prigodom razgovaralo i o problemu kvota. Makedonsko je tržište Podravki interesantno i kao sirovinska baza, ali i zbog nedavno potpisanih ugovora Makedonije o bescarinskoj trgovini s Bugarskom, Grčkom, Turskom i Ukrajinom. Podravkini su se manageri susreli i s crnogorskim privrednicima za nedavna posjeta hrvatskih gospodarstvenika Budvi, koji je organizirala Hrvatska gospodarska komora u suradnji s Gospodarskom komorom Crne Gore. Podravkini su proizvodi na tom tržištu bili prisutni cijelo vrijeme rata te je zbog poznatosti Podravkinih marki proizvoda, interes koji su tamošnje tvrtke pokazale za Podravku bio velik. Obavljeni su razgovori s nekoliko veletrgovaca, potencijalnih distributera, koji su zainteresirani za Podravkin asortiman proizvoda te se već iduće godine očekuje udvostručenje prodaje. Podravka već neko vrijeme vrlo uspješno prodaje svoje proizvode na tržište Kosova, a vrlo uskoro planira značajnija ulaganja i u tržište Srbije, s kojeg se povukla zbog izbijanja domovinskog rata. Do kraja rujna Podravka planira otvoriti svoj ured, najvjerojatnije u Beogradu, a tijekom jeseni izlagat će svoje proizvode i na sajmovima u Beogradu i Novom Sadu. Podravku će tijekom srpnja posjetiti i nekoliko srbijanskih tvrtki, potencijalnih distributera, s kojima će biti obavljeni vrlo opširni razgovori. Bez obzira što je svaka poslovna suradnja u vrijeme domovinskog rata bila prekinuta, Podravkini su proizvodi različitim crnim kanalima iz Makedonije i Crne Gore dolazili i u vrijeme rata na police tamošnjih trgovina. "Novim modelom poslovanja te snažnijim aktivnostima prodajne operative na terenu, na hrvatskom se tržištu nastoje prevazići problemi nelikvidnosti, poboljšati naplata i smanjiti nenaplaćena potraživanja, te povećati indekse distribucije nefokusiranih grupa proizvoda ", istaknuo je direktor Prodaje Hrvatske Miroslav Vitković. Uskoro, prema novom modelu poslovanja, počinju i pregovori s kupcima za sklapanje ugovora za iduću poslovnu godinu.