Rezultati poslovanja grupe Podravka u 2003. godini
Nadzorni odbor Podravke je na svojoj jučerašnjoj sjednici potvrdio revidirana financijska izvješća o poslovanju grupe Podravka u 2003. godini.
Nadzorni odbor Podravke je na svojoj jučerašnjoj sjednici potvrdio revidirana financijska izvješća o poslovanju grupe Podravka u 2003. godini. Grupa Podravka ostvarila je ukupni prihod u visini od 3.321,9 milijuna kuna što predstavlja rast od 15% u odnosu na 2002. godinu.
Prihodi od prodaje u 2003. godini iznose 3.217,7 milijuna kuna i za 17% su viši nego prethodne godine. Na hrvatskom je tržištu ostvaren rast od 15% u odnosu na prethodnu godinu s prodajom u iznosu od 1.748,2 milijuna kuna, dok je prodaja na inozemnim tržištima 20% viša nego u 2002. godini i iznosi 1.469,5 milijuna kuna. Grupa Podravka je u 2003. godini ostvarila neto dobit u iznosu od 10 milijuna kuna.
Ostvarena dobit manja je od prošlogodišnje, ali predstavlja pozitivan pomak u odnosu na prvih šest mjeseci iste godine. U drugoj polovici prošle godine grupa Podravka ostvarila je neto dobit u iznosu od oko 39 milijuna kuna, a bez troškova zbrinjavanja tehnološkog viška radnika neto dobit bila bi oko 63 milijuna kuna, budući da je jednokratan trošak zbrinjavanja viška radnika u drugoj polovici godine iznosio oko 24 milijuna kuna. Najveći pojedinačni porast prodaje ostvaren je u segmentu pića - marke Studenac i Studena - i prodaja je za 39% viša nego prethodne godine. Rast prodaje ostvarili su i drugi segmenti: Lino, Kviki i Dolcela su ostvarili rast od 6% u odnosu na 2002. godinu, Voće i povrće su ostvarili rast od 6%, dok su mlinarski i pekarski proizvodi ostvarili rast od 5%. Podravka jela (juhe, polugotova jela...) bilježe rast od 2%, a Podravkina mesna industrija bilježi rast od 6% u odnosu na prethodnu godinu. Također, rast je ostvaren i kod lijekova (4%), dok je prodaja Vegete manja u odnosu na prethodnu godinu. Porast prodaje trgovačke robe rezultat je prodaje Nestleovih proizvoda te proizvoda Kraša, Adrie i Heinza.. Tržišta srednje Europe (Češka, Slovačka, Mađarska) bilježe porast od 63% u odnosu na 2002. godinu što je dijelom rezultat prodaje proizvoda akviriranih poduzeća. Na tržištu Hrvatske bilježi se porast prodaje od 15%, dok je na tržištima jugoistočne Europe ostvaren porast prodaje od 35%, a rast prodaje od 12% bilježi se i na tržištima istočne Europe. Na tržištima Poljske i Pribaltika prodaja je manja u odnosu na prošlu godinu. U drugoj polovici prošle godine prodaja na tržištu Poljske se stabilizirala, međutim nije se uspio nadoknaditi lošiji rezultat u prvoj polovici godine. Na tržištima zapadne Europe, Skandinavije i prekomorskih zemalja prodaja je porasla za 10%. U 2003. godini otvorena je nova tvornice Podravka jela te je nastavljen investicijski ciklus.
Također, investirano je i u razvoj poslovno informacijskog sustava (upravljanje investicijama i nekretninama integrirano je u SAP sustav, provedene su optimalizacije u kontrolingu, uveden je Cash Management i Business Warehouse, u sustav SAP integrirana je tvrtka Ital-Ice, nova tvornica Podravka jela, centralno skladište, te Podravkina poduzeća u Podgorici i Beogradu, a uvedeno je i B2B poslovanje u Podravkinim poduzećima u Poljskoj i Sloveniji). Podravka je osnovala vlastitu menadžersku akademiju naziva POMAK, nastavljen je program izdavanja komercijalnih zapisa i izvršene su pripreme za izdavanje korporativnih obveznica Podravke.