Poslovni rezultati Grupe Podravka za prvih šest mjeseci 2008. godine

Prihodi od prodaje Grupe Podravka porasli za 125 milijuna kuna.

Logotip - Podravka

  • Prodaja Grupe Podravka u prvom polugodištu 2008. godine iznosila je 1.708 milijuna kuna što predstavlja rast od 8%
  • Ostvaren je rast prodaje na svim grupama tržišta
  • Strateško poslovno područje (SPP) Prehrana i pića ostvarilo je rast prodaje od 7% dok je SPP Farmaceutika porasla za 12%
  • Prodaja Podravka marki iznosila je 1.177 milijuna kuna i predstavlja rast od 15%
  • Belupo preuzeo vodeću poziciju po prodaji OTC lijekova protiv bolova na tržištu Hrvatske

Grupa Podravka je u prvom polugodištu ove godine ostvarila ukupan prihod od prodaje u iznosu 1.708 milijuna kuna, što je povećanje od 125 milijuna kuna, odnosno 8% u odnosu na ostvareno u istom razdoblju godinu ranije. Neto dobit Grupe Podravka za navedeno razdoblje iznosi 23 milijuna kuna te predstavlja rast od 3%.

Prodaja SPP Prehrana i pića iznosila je 1.393 milijuna kuna što predstavlja porast prodaje od 7%. Rast prodaje ostvaren je rastom na inozemnim tržištima (15%), dok je na tržištu Hrvatske prodaja bila na razini prošlogodišnje te je došlo do njene strukturalne promjene u korist Podravka marki.

Pozitivan trend prodaje svih grupa proizvoda Podravka marki nastavio se i u drugom kvartalu što se odrazilo na porast prodaje Podravka marki u iznosu od 151 milijun kuna. U promatranom razdoblju Podravka marke ostvarile su prodaju od 1.177 milijuna kuna što predstavlja rast od 15%, dok je organska prodaja zabilježila rast od 10%.

Tako je kategorija Mesni program i riblje konzerve zabilježila rast od 19%, Podravka jela 16%, Dječja hrana, slastice i snack 10% te Dodaci jelima 8%, a najveći relativan rast od 40% ostvaren je u kategoriji Pića i najvećim dijelom je generiran prodajom marke Lero. I druge dvije Podravkine akvizicije, marke Eva i Warzywko bilježe dobre prodajne rezultate. Tako je Podravkina marka ribljih konzervi - Eva na domaćem tržištu ostvarila rast prihoda od prodaje u iznosu od 28%, dok je na inozemnim tržištima porast prihoda od prodaje iznosio 53%. Prodaja marke Warzywko na tržištu Poljske, gdje je dodatni impuls prodaji ostvaren kroz marketinšku kampanju „Warzywko - najviše povrća u kuhinji" značajno je, na inozemnim tržištima, doprinijela rastu prodaje grupe Dodaci jelima.

Prihodi od prodaje SPP Farmaceutika u prvom polugodištu 2008. godine iznosili su 313 milijuna kuna što predstavlja rast od 12% u odnosu na isto razdoblje u 2007. godini. Prodaja SPP Farmaceutika porasla je na tržištu Hrvatske za 4% čemu su doprinijeli porast prodaje lijekova na recept (3%) i porast prodaje bezreceptnih proizvoda (6%).

Kontinuiranim rastom prodaje Neofena i Lupoceta, Belupo je preuzeo vodeću poziciju po prodaji OTC lijekova protiv bolova na tržištu Hrvatske. Najznačajniji inozemni rast prodaje SPP Farmaceutika ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe (67%) temeljem rasta prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine (150%). Rast tržišta Bosne i Hercegovine dijelom je generiran organskim rastom od 16% te prodajom od Farmavite koju Belupo počinje bilježiti u drugom kvartalu 2008. godine.

U promatranom razdoblju na tržištu Hrvatske ostvareno je 52% ukupnih prihoda od prodaje Grupe Podravka. Prodaja na tržištu Hrvatske iznosila je 894 milijuna kuna što predstavlja rast prihoda od prodaje za 1%. Na razinu prodaje utjecala je promjena u strukturi prodaje SPP Prehrana i pića te je rastom prodaje Podravka marki (15%) nadoknađen pad prodaje trgovačke robe od 67%. Većina prodaje SPP Farmaceutika (70%) realizirana je na tržištu Hrvatske.

Na inozemnim tržištima ostvarena prodaja iznosila je 815 milijuna kuna što predstavlja rast prihoda od prodaje za 17%, a generiran je rastom svih grupa tržišta. Najveći rast ukupne prodaje ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe (19%) čemu najviše pridonosi rast prodaje SPP Prehrana i pića od 12%. Prodaja SPP Prehrana i pića na inozemnim tržištima zabilježila je rast od 15% temeljem rasta prodaje Podravka marki u iznosu od 14%. Najveći rast Podravka marki ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe (15%) i tržištu srednje Europe (20%). Uz rast prodaje od 67% na tržištu jugoistočne Europe, SPP Farmaceutika zabilježila je i 13% rasta prodaje na tržištu srednje Europe.

Download: