Poslovni rezultati grupe Podravka za prvih šest mjeseci 2001. godine
Nadzorni odbor Podravke d.d. na svojoj je današnjoj sjednici potvrdio poslovne rezultate grupe Podravka za prvih šest mjeseci 2001. godine. Grupa Podravka u spomenutom je razdoblju poslovala uspješno, ostvarivši neto dobit u iznosu od 34,674 milijuna kuna, što predstavlja porast od 62% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Nadzorni odbor Podravke d.d. na svojoj je današnjoj sjednici potvrdio poslovne rezultate grupe Podravka za prvih šest mjeseci 2001. godine. Grupa Podravka u spomenutom je razdoblju poslovala uspješno, ostvarivši neto dobit u iznosu od 34,674 milijuna kuna, što predstavlja porast od 62% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U prvih šest mjeseci 2001. godine grupa Podravka ostvarila je ukupni prihod od 1.314,4 milijuna kuna što je 8% više nego u istom razdoblju protekle godine. Najveći dio u strukturi prihoda čine prihodi od prodaje proizvoda i usluga (93,2%), a ostatak se odnosi na prihode od financiranja i ostale prihode.
Prihod od prodaje grupe Podravka za prvih šest mjeseci 2001. godine iznosi 1.224,9 milijuna kuna, što predstavlja porast od 5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Od toga je na domaćem tržištu ostvareno 674,8 milijuna kuna, odnosno 55%, a na inozemnim tržištima 550,1 milijuna kuna, odnosno 45% prihoda od prodaje za prvih šest mjeseci 2001. godine. U strukturi prihoda od prodaje za I-VI 2001. godine dominantan je program Vegete s ostvarenih 345,3 milijuna kuna, s porastom od 16% u odnosu na prvih šest mjeseci 2000. godine. Porast prodaje u odnosu na prvih šest mjeseci 2000. godine također bilježe Podravka jela (+9%), slatki program (+2%), pića (+19), proizvodi od voća i povrća (+25%), mlinarski i pekarski proizvodi (+24%), lijekovi (+4%) te trgovačka roba (+30%). Evidentan je pad prodaje mesa i mesnih prerađevina (-21% u odnosu na I-VI 2000. godine), primarno kao posljedica bolesti goveda. Prodaja grupe Podravka tijekom prvih šest mjeseci 2001. godine na inozemnim tržištima porasla je za 14% u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznosi 550,1 milijuna kuna. Prodaja u Poljskoj, koja čini više od 11% ukupne prodaje grupe, porasla je za 35% u odnosu na I-VI 2000. godine. U odnosu na isto razdoblje prošle godine evidentan je porast prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine (+20%), slovenskom tržištu (+3%), ruskom tržištu (+78%), češkom tržištu (+27%), makedonskom tržištu (+6%), njemačkom tržištu (+14%), jugoslavenskom (+10%), itd. Na domaćem je tržištu grupa Podravka ostvarila prodaju u visini 674,8 milijuna kuna, što je za 1% manje nego u prvih šest mjeseci 2000. godine. Usprkos porastu prodaje većine programa, pad prodaje mesa i mesnih proizvoda, primarno kao posljedica bolesti goveda, utjecao je na spomenuti pad prihoda na hrvatskom tržištu. Tijekom prvih šest mjeseci u grupi Podravka proveden je niz aktivnosti koje tvrtki daju kvalitetne temelje za daljnji rast i razvoj. Početkom godine management grupe Podravka artikulirao je novu viziju i misiju, te strategiju na temelju koje je implementirana i nova organizacija grupe. Organizacija se bazira na osam profitnih centara (Vegeta, Podravka jela, Pića, Voće i povrće, Mlin i pekara, Slatki program, Danica, Belupo) i kao takva omogućuje transparentan uvid u poslovanje svakog pojedinog profitnog centra, jasno alociranje odgovornosti te brzo donošenje odluka u skladu sa zahtjevima klijenata.
Uz spomenuto, otvorena su Podravkina predstavništva u Kijevu i Skoplju, te su registrirana poduzeća u Rumunjskoj i Jugoslaviji. Također vrijedi spomenuti da je prodana Tvornica kvasca i odmaralište Pirovac, što pridonosi ostvarivanju strategije koja uključuje fokusiranje na prehranu kao osnovnu djelatnost tvrtke. S ciljem povaćanja efikasnosti, potpisan je sporazum o poslovno - tehničkoj suradnji s Microsoftom koji će omogućiti kvalitetniju utilizaciju IT resursa. Aktivnosti grupe Podravka usmjerene prema ostvarivanju vizije - Podravke kao prehrambene tvrtke koja djeluje na globalnom tržištu zadovoljavajući potrebe klijenata iznad njihovih očekivanja -nastavljaju se i u drugoj polovici 2001. godine. Između ostalog, Podravka je angažirala J. P. Morgan kao financijske savjetnike koji imaju zadatak analizirati i evaluirati strateške opcije grupe Podravka s ciljem daljnjeg rasta i razvoja tvrtke. Također, nastavljen je prodor na nova tržišta te je otvoreno predstavništvo u Rigi koje će biti zaduženo za koordinaciju poslovnih aktivnosti u zemljama Baltika i Pribaltika