Podravka u prvih 6 mjeseci povećala prodaju za 5%

Grupa Podravka je u prvih 6 mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 1.674,3 milijuna kuna, što je povećanje od 5% u odnosu na ostvaren prihod u istom razdoblju 2005. godine, a pritom je organski rast iznosio 3%.

Grupa Podravka je u prvih 6 mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 1.674,3 milijuna kuna, što je povećanje od 5% u odnosu na ostvaren prihod u istom razdoblju 2005. godine, a pritom je organski rast iznosio 3%.

Prema ostvarenim rezultatima u prvoj polovici ove godine Grupa Podravka je ostvarila bruto dobit od 638,5 milijuna kuna, dok EBIT iznosi 62,8 milijuna kuna, što je povećanje od 31%. Neto dobit je za 14% niža od ostvarenog u istom razdoblju prošle godine i iznosi 40,6 milijuna kuna.

Na hrvatskom tržištu ostvaren je prihod od 881,1 milijuna kuna i za 3% je veći u usporedbi s prošlogodišnjim. Na inozemnim tržištima ostvareni prihod iznosio je 793,2 milijuna kuna, čime prihod od prodaje na inozemnim tržištima u ukupnom prihodu sudjeluje sa 47,4%.

Na tržištu jugoistočne Europe prodaja je veća za 11% (organski rast na tržištu Srbije 31%, te Slovenije 7%), istočne Europe 13% (prehrana 7%, farmaceutika 38%), dok je na tržištu zapadne Europe i prekooceanskih zemalja ostvaren 14-postotni rast. Pad u iznosu od 3% zabilježen je na tržištima centralne Europe. Prodaja proizvoda iz segmenata prehrane i pića u prvoj polovici ove godine porasla je za 6%, dok je farmaceutika ostvarila rast prodaje za 1%.

Gledano po grupama proizvoda, najznačajniji porast prodaje ostvario je program voća i povrća (11%). Zatim slijede meso i mesni proizvodi (8%), dječja hrana, slastice i snack (7%), Podravka jela (6%), dok su dodaci jelima pod markom Vegeta ostvarili rast od 3%.

Osjetniji pad zabilježen je u kategoriji riže i leguminoza, i to 9%, dok je prodaja pića za 4% manja nego prošle godine u istom razdoblju. Prodaja trgovačke robe rasla je u prvom polugodištu za 14%. Osim navedenih rezultata, iz Podravkinog poslovanja u prvom polugodištu vrijedi izdvojiti izdavanje prve korporativne kunske obveznice u iznosu od 375 milijuna kuna te prodaju 100-postotnog udjela u Koprivničkoj tiskarnici društvu Grafičar d.d. iz Ludbrega.

Podravkina je dionica nagrađena "Zlatnom dionicom" za najbolju industrijsku dionicu u 2005. godini. Organskom rastu od 3% dijelom je pridonijelo i lansiranje novih proizvoda, od kojih su se u drugom kvartalu na tržištu pojavili: Vegeta - univerzalni tekući dodatak jelima, paleta proizvoda od sjeckane rajčice, Schwarzwald desert, dok su u segmentu farmaceutike lansirani Zorac, Zan, Neofen Forte i Fit Lax.