Podravka preuzela Lagris a.s. u Češkoj
Danas će Podravka d.d., najveća prehrambena industrija sa sjedištem u srednjoj, istočnoj i jugoistočnoj Europi, preuzeti češku tvrtku Lagris a.s.. Svečanost sklapanja transakcije preuzimanja održat će se u prostorijama Veleposlanstva Republike Hrvatske u Pragu. Tvrtka Lagris vodeći je samostalni ponuđač hrane na češkom i slovačkom tržištu sa sjedištem u Češkoj, u mjestu Luhačovice.
Danas će Podravka d.d., najveća prehrambena industrija sa sjedištem u srednjoj, istočnoj i jugoistočnoj Europi, preuzeti češku tvrtku Lagris a.s.. Svečanost sklapanja transakcije preuzimanja održat će se u prostorijama Veleposlanstva Republike Hrvatske u Pragu.
Tvrtka Lagris vodeći je samostalni ponuđač hrane na češkom i slovačkom tržištu sa sjedištem u Češkoj, u mjestu Luhačovice. Lagris je osnovan 1991. godine od strane Josefa Adolta kao privatna tvrtka za prodaju prehrambenih proizvoda. Danas je Lagris u 100%-tnom vlasništvu obitelji Adolt i ima dva pravna subjekta: Lagris a.s u Češkoj i Lagris s.r.o. u Slovačkoj. Lagris ima etabliranu poziciju na tržištu, poznati brand, proizvode visoke kvalitete te efikasnu proizvodnju. Za sve poslovne procese koji se odnose na razvoj, proizvodnju, prodaju i distribuciju proizvoda dobiven je certifikat ISO 9001, te HACCAP. Lagris je prepoznatljiva marka u sljedećim kategorijama proizvoda: riža, leguminoze, suho voće, poizvodi na bazi krumpira, sol, te manje u začinima, gastro juhama i umacima. Na tržištu Češke Lagris ima više od 40% tržišnog udjela u kategorijama riže i leguminoza, što ga čini vodećim ponuđačem u spomenutim kategorijama. Ukupni promet Lagrisa u 2001. godini iznosio je oko 17 milijuna USD, a u Slovačkoj oko 3 milijuna USD. Lagris ima oko 260 stalno zaposlenih radnika, odnosno više od 200 zaposlenika u Češkoj, te više od 50 zaposlenika u Slovačkoj.
Davor Cimaš, član Uprave Podravke d.d., napomenuo je: "Strateški je cilj Podravke daljnja internacionalizacija business-a. U Češkoj i Slovačkoj Podravka je prisutna s vlastitim trgovačkim poduzećem od sredine 1990-tih i vodeća je u kategoriji univerzalnih dodataka jelima te ima respektabilnu poziciju u kategoriji juha. Međutim, procijenili smo da moramo širiti asortiman i preuzimanjem lokalnog proizvođača. Preuzimanjem Lagrisa dobili smo etabliranu marku na tim tržištima te ušli u nove kategorije - rižu i leguminoze u kojima je Lagris leader, te još neke kategorije u kojima Lagris drži povoljnu poziciju. Na taj način ojačavamo vlastitu poziciju na tržištima srednje Europe, a dio asortimana Lagrisa u budućnosti će biti prisutan i na drugim srednjoeuropskim tržištima."
Lagris je prisutan sa svojim asortimanom u Češkoj i Slovačkoj u segmentu maloprodaje i HORECA (gastro), a akvizicijom Lagrisa Podravka će ostvariti pozitivne sinergijske učinke. Naime, Podravka je leader na tim tržištima u kategoriji univerzalnih dodataka jelima te značajan ponuđač u kategoriji juha i polugotovih jela na bazi tjestenine i riže, a zajedno s asortimanom Lagrisa će ojačati poziciju u trgovini te u ukupnom nastupu na tržištu.