Grupa Podravka u devet mjeseci ove godine uz rast prihoda ostvarila 131 milijun kuna neto dobiti
Neto dobit u devet mjeseci porasla 60 posto i iznosi 131 milijun kuna; vlastite marke proizvoda ostvarile 1,7 posto rasta prihoda od prodaje; regija Adria ostvarila 2,9 posto rasta prihoda od prodaje
Glavno obilježje rezultata poslovanja Grupe Podravka za prvih devet mjeseci tekuće godine, koje je na svojoj sjednici utvrdila Uprava i Nadzorni odbor Podravke d.d., jest nastavak pozitivnih trendova na gotovo svim razinama poslovanja. Temeljem toga, neto dobit Grupe Podravka za prvih devet mjeseci ove godine iznosi 131 milijun kuna što predstavlja značajan rast od čak 60 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije kada je neto dobit iznosila 82 milijuna kuna.
Prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvih devet mjeseci 2015. godine nastavljaju s rastom i iznosili su 2.561,4 milijuna kuna. Strateško poslovno područje Prehrana ostvarilo je prihode od prodaje u iznosu od 1.996,6 milijuna kuna što predstavlja rast od 1,8 posto, dok bi bez utjecaja tečajnih razlika rast prihoda od prodaje iznosio 2,2 posto. Prihodi od prodaje vlastitih marki proizvoda unutar Strateškog poslovnog područja Prehrane porasli su za 3 posto i time u potpunosti nadoknadili niže prihode od prodaje trgovačke robe. Segment Prehrane nakon dužeg vremena nije bio opterećen troškovima otpremnina te je ostvario 110,5 milijuna kuna neto dobiti što predstavlja snažan rast od 139,3 posto ovog pokazatelja profitabilnosti u odnosu na godinu ranije kada je on iznosio 46,2 milijuna kuna.
Prihodi od prodaje drugog strateškog poslovnog područja Farmaceutika iznosili su 564,8 milijuna kuna što uslijed negativnog utjecaja propisanog smanjenja cijena lijekova na recept od strane HZZO-a te deprecijacije ruske rublje predstavlja pad od 1,6 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Neto dobit segmenta Farmaceutike iznosila je 20,5 milijuna kuna u prvih devet mjeseci 2015. godine te je pod snažnim već navedenim negativnim utjecajima.
Kada je pak riječ o tržištima Grupe Podravka, vrijedi spomenuti kako je glavni pokretač rasta u promatranom razdoblju regija Adria s 2,9 posto višim prihodima od prodaje u odnosu na prvih devet mjeseci 2014. godine. Navedeni rast rezultat je i organskog i anorganskog rasta prihoda od prodaje u spomenutoj regiji.
„Nakon dugo vremena Podravka niže puno dobrih vijesti. Ova godina, po svemu sudeći, bit će godina za pamćenje. Vrlo kvalitetan dosadašnji rezultat, provedena dokapitalizacija, realizirana akvizicija, gradnja tvornica, otvaranje novih tržišta. Objavljeni rezultati pokazuju da smo značajno bolji nego prošle i ranijih godina. Neto dobit nam je porasla za 60 posto, a prodaja, unatoč snažnom negativnom utjecaju tečajnih razlika, za jedan posto. To je već treći kvartal za redom da imamo značajno bolje pokazatelje poslovanja, nego u usporedivom razdoblju, i značajno bolje nego što je tržišna situacija. Spomenut ću samo da nam je ruska rublja umanjila rezultat za gotovo 40 milijuna kuna. Puno je znanja i rada uloženo u stvaranje ove nove i bolje Podravke. Završili smo jednu fazu koja se činila dosta teškom, a pred nama je sve više izazova. Postignuća, tim i kumulirano iskustvo i znanje može nam dati izglednost da smo spremni i sposobni tome odgovoriti. Ova godina nije naš cilj, ona je naš početak jer smo u dovoljnoj mjeri postali svjesni koliko ustvari možemo.“ – istaknuo je Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke prilikom današnje objave rezultata poslovanja.
Kada je pak riječ o cijeni dionica Podravke, u prvih devet mjeseci 2015. godine dionica Podravke je porasla 11,1 posto čime je nadmašila ostvarenja dioničkih indeksa Crobex i Crobex10 koji su u istom razdoblju ostvarili pad od 3,4 posto i 2,8 posto, pojedinačno.