Podravka u 2021. nastavila s rastom i odličnim rezultatima

Prihodi od prodaje u 2021. dosegnuli su 4.631,5 milijuna kuna, uz rast od 2,8% u odnosu na godinu prije

Neto dobit iznosila je 309,2 milijuna kuna, što predstavlja rast od 24,2% u odnosu na 2020.

Nakon prilagodbe pandemiji COVID-19 kompanija je uspješno i brzo odgovorila na nove izazove – zastoje u lancima opskrbe te rast ulaznih troškova.

Započet novi investicijski i razvojni ciklus.
 

Nadzorni odbor Podravke d.d. potvrdio je, na svojoj današnjoj sjednici, nerevidirane rezultate poslovanja Grupe Podravka za 2021. godinu, uz izražavanje zadovoljstva nastavkom rasta i prihoda od prodaje i dobiti, ali i drugim rezultatima kompanije ostvarenim u i dalje izazovom okruženju.

Podravka je u 2021. godini, koju su uz nastavak pandemije obilježili i zastoji u lancu opskrbe te snažan rast ulaznih troškova, ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 4.631,5 milijuna kuna te neto dobit od 309,2 milijuna, što su najbolji rezultati u povijesti kompanije. U odnosu na godinu prije, prihodi od prodaje rasli su 2,8%, a dobit 24,2%. Uz nastavak organskog rasta, rast dobiti omogućila je i daljnja racionalizacija poslovanja, uz snažnu kontrolu operativnih troškova.

Prihodi od prodaje rasli su u oba poslovna segmenata Grupe Podravka, Prehrani i Farmaceutici, pri čemu su vlastiti brendovi ostvarili rast prihoda od 94,8 milijuna kuna, odnosno 2,3%.

Segment Prehrane ostvario je prošle godine 3.601,3 milijuna kuna prihoda od prodaje, odnosno 74,2 milijuna kuna ili 2,1% više nego u prethodnoj godini. U okviru tog segmenta najveći apsolutni rast ostvarili su poslovni programi Kulinarstvo i Podravka hrana. U Kulinarstvu su rastu od 43,8 milijuna kuna najviše pridonijele kategorije Univerzalni dodaci jelima i Juhe, uz značajan rast prihoda od prodaje u regijama Adria te Zapadna Europa i prekooceanske zemlje. Podravka hrana ostvarila je pak 37,2 milijuna kuna više prihode od prodaje, čemu su najviše pridonijele kategorije Brašno, Kondimenti i Povrće te regija Adria.

Ono što vrijedi istaknuti je značajan rast izvoza segmenta Prehrane na svim regijama u odnosu na 2019., gdje se posebno ističu Internacionalna tržišta s rastom od 8,6% ili 89,1 milijun kuna. Na ovaj je način, tijekom pandemije, Podravka učvrstila svoju izvoznu poziciju.

Segment Farmaceutika lani je ostvario 1.030,3 milijuna kuna prihoda od prodaje, što predstavlja rast od 5,5% u odnosu na godinu prije. Lijekovi na recept ostvarili su rast od 31,2 milijuna kuna, ponajviše zbog rasta dermatoloških lijekova, a najbolje rezultate zabilježili su na tržištu Rusije, BiH te Slovačke. Istodobno je Bezreceptni program prihode od prodaje povećao za 3,4 milijuna kuna, kao rezultat rasta potkategorije prirodnih proizvoda na hrvatskom tržištu.

Kada je riječ o ostvarenju prihoda od prodaje Grupe Podravka po regijama, najveći apsolutni rast zabilježen je u regiji Adria, i to u iznosu od 107 milijuna kuna. Istočna Europa rasla je za 13,3 milijuna kuna, a Zapadna Europa i prekooceanske zemlje za 7,5 milijuna kuna.

„Prošla je godina, usprkos nastavku pandemije i snažnom rastu ulaznih troškova, bila izvrsna, ne samo zbog odličnih rezultata već i drugih važnih poslovnih iskoraka. Posebno smo zadovoljni što smo ovakve rezultate ostvarili bez efekta povećanja cijena naših proizvoda jer smo rast cijena sirovina apsorbirali kroz unutarnje rezerve. Zahvaljujem svim radnicima Podravke na radu, znanju i energiji koje su ugradili u ove rezultate. Zajedno sa svim investicijskim i razvojnim aktivnostima koje smo pokrenuli, upravo naši rezultati potvrđuju ispravnost i utemeljenost naših ambicija za daljnji rast i razvoj Podravke te njezine transformacije u istinsku hrvatsku multinacionalnu kompaniju“, rekla je predsjednica Uprave Podravke dr. sc. Martina Dalić.

Podravka je prošle godine u trajno povećanje primanja radnika, posebice onih s najnižim plaćama, uložila 21 milijun kuna, a radnicima su isplaćene i dodatne jednokratne nagrade za uspješno poslovanje te je donesena odluka o investicijskom ulaganju u klimatizaciju i ventilaciju proizvodnih pogona u Koprivnici i Varaždinu, što pridonosi poboljšanju radnih uvjeta. S povećanjem primanja kompanija je nastavila i ove godine ulaganjem dodatnih 35 milijuna kuna.

Započeta rekonstrukcija poslovne zgrade, koja nije obnavljana više od 40 godina, obuhvaća modernizaciju, uz energetsku i informatičku obnovu, vrijedne 87,8 milijuna kuna te bi trebala biti dovršena u srpnju 2022. Gradnja novog logističko-distributivnog centra u koprivničkoj poslovnoj zoni Danica trebala bi pak započeti najesen, nakon dovršetka započetih pripremnih radnji – kompletiranja tehničke dokumentacije i pribavljanja svih potrebnih dozvola.

Osim ulaganja u vlastite radnike i uvjete rada, Grupa Podravka ne zaboravlja ni zajednicu u kojoj djeluje, svjesna svoje važne društveno odgovorne uloge. Tako je i u prošloj godini nastavila pomagati različitim segmentima društva: stanovnicima i ustanovama s potresom pogođenih područja, zdravstvenom sustavu pogođenom pandemijom bolesti COVID-19, obiteljima slabijeg imovinskog statusa te najranjivijima i najmlađim članovima zajednice.