Rezultati poslovanja grupe Podravka za 2001. godinu

Nadzorni odbor Podravke d.d. na svojoj sjednici održanoj u ponedjeljak, 08.04.2002. godine, potvrdio je poslovne rezultate grupe Podravka za 2001. godinu. Grupa Podravka je prošle godine poslovala uspješno, ostvarivši neto dobit u iznosu od 62 milijuna kuna.

Nadzorni odbor Podravke d.d. na svojoj sjednici održanoj u ponedjeljak, 08.04.2002. godine, potvrdio je poslovne rezultate grupe Podravka za 2001. godinu.

Grupa Podravka je prošle godine poslovala uspješno, ostvarivši neto dobit u iznosu od 62 milijuna kuna. U razdoblju od 1-12 mjeseca 2001. godine grupa Podravka ostvarila je ukupan prihod od 2.669,3 milijuna kuna, što je 4 % više u odnosu na prethodnu godinu. Najveći dio u strukturi prihoda čine prihodi od prodaje proizvoda i usluga (95%), a ostatak se odnosi na financijske prihode i ostale prihode. Prihod od prodaje grupe Podravka za 2001. godinu iznosi 2.537 milijuna kuna, što je za 4% više u odnosu na prethodnu godinu. Od toga je na domaćem tržištu ostvareno više od 1.414 milijuna kuna odnosno 55,7% , a na inozemnim tržištima nešto više od 1.122 milijuna kuna, odnosno 44,3% prihoda od prodaje za 2001. godinu. U strukturi prihoda od prodaje za 2001. godinu dominantan je program Vegete s ostvarenih 704,9 milijuna kuna, s porastom od 9% u odnosu na prethodnu godinu. Porast prodaje u odnosu na prethodnu godinu također bilježe i pića (+29%), mlinarski i pekarski proizvodi (+20%), Podravka jela (+12%), te voće i povrće (+12%). Evidentan je pad prodaje mesa i mesnih prerađevina (-9%) u odnosu na prethodnu godinu primarno kao posljedica bolesti goveda. Prodaja grupe Podravka za 2001. godinu na inozemnim tržištima porasla je za 7% u odnosu na prethodnu godinu, a iznosi više od 1.122 milijuna kuna što čini nešto više od 44% ukupne prodaje. Najznačajnije Podravkino inozemno tržište je poljsko tržište s udjelom od 10,5% u ukupnoj prodaji i 23,7% u prodaji na inozemnim tržištima. Na poljskom je tržištu evidentan rast od 13% u odnosu na 2000. godinu. U odnosu na prethodnu godinu evidentan je porast prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine (+18%), Rusije (+55%), Njemačke (+27%), Češke (+24%), Jugoslavije (+24%), SAD-a (+13%) itd. Na domaćem je tržištu grupa Podravka ostvarila prodaju u iznosu od1.414,4 milijuna kuna, odnosno 2% veću u odnosu na prethodnu godinu i čini gotovo 56% ukupne prodaje. Rast prodaje na domaćem tržištu bilježe sve grupe proizvoda pića (+28%); mlinarski i pekarski proizvodi (+20%), voće i povrće (+13%), Vegeta (+10%), Podravka jela (+5%), lijekovi (+2%), te slatki program (+1%). Kada bi usporedili prihod od prodaje grupe Podravka bez prodaje Fererra i kvasca za 2001. godinu, tada bi prodaja na domaćem tržištu bila 5% veća u odnosu na prethodnu godinu, a na inozemnim tržištima 10 % veća u odnosu na prethodnu godinu.

Tijekom 2001. godine u grupi Podravka provedeno je niz aktivnosti s ciljem daljneg rasta i razvoja. U svibnju 2001. godine implementirana je nova organizacija grupe Podravka. Organizacija se temelji na osam profitnih centara ( Vegeta, Podravka jela, Pića, Slatki program, Voće i povrće, Mlin i pekara, Danica, Belupo) i kao takva omogućuje transparentan uvid u poslovanje svakog pojedinog profitnog centra, te brzo donošenje odluka u skladu sa zahtjevima klijenta. Otvorena su predstavništva u Kijevu za tržište Ukrajine i u Rigi s ciljem koordinacije poslovnih aktivnosti u zemljama Baltika, a registrirana su poduzeća u Rumunjskoj i Jugoslaviji. Potpisani su i ugovori o ekskluzivnoj distribuciji sa Krašom za tržište Mađarske, a Podravka je postala i ekskluzivni distributer asortimana proizvođača ribljih konzervi Adrie d.d. za tržište Hrvatske. Krajem godine Vegeta je dobila certifikat ISO ISO 9001: 2000. Spomenutim certifikatom obuhvaćeni su poslovni procesi koji se odnose na razvoj, proizvodnju, prodaju i distribuciju proizvoda iz palete dodataka jelima - robne marke VEGETA.