Podravka u prvih 9 mjeseci ove godine ostvarila 99,1 milijuna kuna neto dobiti

Grupa Podravka je u prvih 9 mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 2,568 milijardi kuna što je povećanje od 3% u odnosu na ostvareno u istom razdoblju 2005. godine.

Grupa Podravka je u prvih 9 mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 2,568 milijardi kuna što je povećanje od 3% u odnosu na ostvareno u istom razdoblju 2005. godine. Ostvarena neto dobit u prvih devet mjeseci ove godine iznosi 99,1 milijuna kuna što je za 16,6% više nego u istom razdoblju 2005. godine. Pozitivan utjecaj na rezultat ovog razdoblja ima ishod sudskog spora između Belupa d.d. i Avene d.o.o. iz Kranja (neto efekt cca 40 mil. HRK) čime su sredstva rezervirana za naknadu štete oslobođena i stavljena na raspolaganje Belupu d.d. Taj pozitivan utjecaj djelomično je umanjen neto troškovima restrukturiranja u iznosu od cca 12 mil. HRK.

Na inozemnim tržištima ostvaren je rast prihoda od prodaje za 2%, dok je na hrvatskom tržištu zabilježen rast prihoda od 3 %. Što se tiče inozemnih tržišta, vrijedi istaknuti da je rasla prodaja na tržištu jugoistočne Europe (6%), istočne Europe (7%) i zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Orijenta (5%), dok je tržište srednje Europe zabilježilo pad prodaje od 7%. Što se tiče strateških poslovnih područja, prodaja SPP-a "Prehrane i pića" porasla je za 4%, dok je SPP "Farmaceutika" ostvarila pad prodaje od 2%, čemu najviše pridonosi pad prodaje od 4% na hrvatskom tržištu kao posljedica smanjenja cijena lijekova pod pritiskom nastavka restriktivne politike Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje te pada cijene Irumeda i Iruzida zbog prelaska u generičku skupinu lijekova.

Rast prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine ostvarile su sljedeće grupe proizvoda: meso i mesni proizvodi 8%, voće i povrće 8%, dječja hrana, slastice i snack 6%, Podravka jela 5%, trgovačka roba 5% te Vegeta - dodaci jelima 1%. Tom porastu proizvoda pod markom Vegeta najviše pridonosi porast prodaje u zapadnoj Europi, prekooceanskim zemljama i Orijentu 7%, istočnoj Europi 6% te jugoistočnoj Europi i Hrvatskoj 2%. Prodaja pića je na razini prošlogodišnje te se zbog pada ukupnog tržišta vode u Hrvatskoj ne očekuje rast prodaje do kraja tekuće godine.

Pad prodaje ostvaren u grupi proizvoda riža, grahorice i ostali proizvodi iznosi 10%. Padu prodaje najviše pridonosi pad prodaje na češkom tržištu. Vrijedi istaknuti da je potpisan novi Kolektivni ugovor Grupe Podravka koji uvodi individualno nagrađivanje svih radnika s obzirom na pojedinačni doprinos te tako kolektivni ugovor ne stavlja naglasak na osnovnu plaću nego na stimulativni/destimulativni dio plaće, ovisno o kvaliteti obavljenog posla pojedinih zaposlenika.

Isto tako, u navedenom razdoblju lansirani su novi proizvodi Čokolino kremni namaz, Lino dječja hrane s prebiotikom i Lupocet Flu. Podravka je postala i prva hrvatska članica Svjetskog poslovnog foruma (IBLF - International Business Leaders Forum).