e-Learning u Podravki

e-Learning u PodravkiLjudski potencijali s Novom godinom pokreću novi oblik edukacije svih Podravkaša kojima su potrebna nova znanja i vještine i spremni su za ovakav način učenja. Glavni motiv za uvođenjem e-Learninga bila je ideja da se zadovolje različite edukacijske potrebe za kojima zaposlenici pokazuju interes. Nadalje, cilj nam je promoviranje znanja i učenja. Želimo da naši zaposlenici budu proaktivni, da razvijaju nove vještine i da se pri tome koriste novim tehnologijama. Takav način učenja idealan je za sve one koji tempo učenja žele prilagoditi svojem predznanju te žele sami birati kada će, gdje i koliko učiti. Valja naglasiti da e-Learning neće nadomjestiti klasične obrazovne modele koji se već godinama primjenjuju u Podravki, nego će moći poslužiti kao dopuna ili drugi izbor.

Što je e-Learning

Riječ je o sustavu koji je u Europi jedan od vodećih trendova u obrazovanju odraslih. Kao što i sam termin kaže (e-učenje, dakle učenje putem računalne mreže), e-Learning se sastoji od multimedijskih, interaktivnih lekcija o bilo kojoj temi informatičkoga, jezičnoga ili poslovnoga sadržaja koje polaznik dobiva preko interneta ili intraneta na zaslon svoga računala.

Takav način učenja idealan je za sve one koji tempo učenja žele prilagoditi svojem predznanju i koji žele sami birati kada će, gdje i koliko učiti. Sadržaj je polazniku dostupan dulji vremenski period (nekoliko mjeseci ili čak godinu dana), a može mu se pristupati neograničen broj puta, čime se smanjuje količina vremena koju efektivno troši na učenje. Tako polaznik brže prolazi kroz lakši dio gradiva i koncentrira se na onaj dio koji mu predstavlja veći problem. Putem e-Learninga moguće je postići ujednačenu kvalitetu obuke za veći broj polaznika u isto vrijeme, uz smanjenje troškova i vremena potrebnog za edukaciju.

S druge strane, za iskorištavanje prednosti koje pruža e-Learning potrebna je velika samodisciplina. Zato se očekuje da polaznik točno zna što želi i da mu je osobno stalo do razvoja novih znanja i vještine, kako zbog vlastita napretka, tako i zbog usavršavanja u poslu.

e-Learning tretira polaznika kao rješavača problema, prikazuje simulirane, stvarne situacije, čineći edukaciju poticajnom i interaktivnom, omogućuje polazniku smislenu procjenu znanja i testiranje (ulazno i izlazno), omogućuje polazniku da dobije pravovremenu pomoć mentora te dopušta polaznicima da surađuju međusobno i sa stručnjacima prati korisnikov napredak i njegova dostignuća.

Valja naglasiti da e-Learning neće nadomjestiti klasične obrazovne modele koji se već godinama primjenjuju u Podravki, nego će moći poslužiti kao dopuna ili drugi izbor.

Zašto e-Learning

Taj model edukacije počiva na nekoliko postavki. Prva je vrijeme - veoma je važno respektirati vrijeme zaposlenika i pružiti im mogućnost da sami odaberu kada stignu učiti, odnosno da to prilagode svojim poslovnim obvezama. Druga postavka je brzina - putem e-Learninga proces učenja, zahvaljujući suvremenoj tehnologiji, brže se distribuira kroz kompaniju. I treće, također važno, je novac. Smanjuju se logistički troškovi koje kompanija snosi za obrazovanje svojih kadrova, u prvome redu troškovi putovanja i smještaja. Istraživanja su pokazala da su troškovi e-Learninga manji za čak 50 posto u odnosu na klasične edukacijske treninge.

Motiv i cilj Ljudskih potencijala za uvođenje e-Learninga je promoviranje znanja i učenja. Želimo da naši zaposlenici budu proaktivni, da razvijaju nove vještine i da se pri tome koriste novim tehnologijama.

Nije uvijek nužno obrazovati se na klasičan način. Neka su znanja i vještine iznimno pogodna da se nauče putem e-Learninga. Polaznik postaje aktivnim sudionikom procesa učenja te kreira smjerove učenja ovisno o svojemu predznanju.

Interes koji su pokazali Podravkaši za sudjelovanjem u ovome probnom projektu začuđujuće je velik, što nam govori da su naši zaposlenici skloni mijenjati perspektivu učenja, da su proaktivni i spremni koristiti nove tehnologije za stjecanje potrebnih znanja i vještina.