Poslovni rezultati grupe Podravka za I - IX mjesec 2003. godine

Ostvaren prihod grupe Podravka u razdoblju 1.-9. 2003. godine iznosi 2.492,4 milijuna kuna, što je za 23% više od ostvarenog u istom razdoblju 2002. godine. Grupa Podravka u spomenutom razdoblju ostvarila je neto dobit u iznosu od 24 milijuna kuna što je u odnosu na prvih šest mjeseci ove godine poboljšanje za oko 53 milijuna kuna.

Nadzorni odbor Podravke d.d. potvrdio je poslovne rezultate grupe Podravka za prvih devet mjeseci 2003. godine. U trećem kvartalu 2003. godine ostvaren je pozitivan zaokret u poslovanju grupe Podravka odnosno ostvareni su dobri prodajni rezultati, dok su troškovi rasli sporije od prodaje, a u ovom kvartalu ostvareno je 2/3 ukupnog EBIT-a za prvih devet mjeseci ove godine. Ostvaren prihod grupe Podravka u razdoblju 1.-9. 2003. godine iznosi 2.492,4 milijuna kuna, što je za 23% više od ostvarenog u istom razdoblju 2002. godine.

Grupa Podravka u spomenutom razdoblju ostvarila je neto dobit u iznosu od 24 milijuna kuna što je u odnosu na prvih šest mjeseci ove godine poboljšanje za oko 53 milijuna kuna.

U strukturi ukupnog prihoda ostvareni su prihodi od prodaje u iznosu od 2.388 milijuna kuna, te su za 25% veći u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ostvarena prodaja grupe Podravka za devet mjeseci ove godine čini 67% planirane. U porastu prihoda od prodaje, proizvodi Nestle-a sudjeluju s 10%, proizvodi akviriranih poduzeća s 10%, ostala trgovačka roba s 2%, dok je organski rast ostvaren s 3%. Grupa Podravka ostvarila je prihod od prodaje za privh devet mjeseci 2003. godine u iznosu od 2.388 milijuna kuna što je 25% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Od toga, 55,5% ostvareno je na domaćem tržištu, a 44,5% ostvareno je prodajom na inozemnim tržištima. Na tržištu Hrvatske zabilježen je rast prodaje od 20%, dok je na inozemnim tržištima zabilježen rast od 32%. U strukturi prihoda od prodaje za prvih devet mjeseci 2003. godine marka Vegeta ostvarila je 420,7 milijuna kuna što je manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a posljedica je lošijeg rezultata prodaje na tržištima Poljske i Pribaltika. Podravka jela ostvarile su prihod od prodaje u iznosu od 201,9 milijuna kuna što je 2% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, Lino, Dolcela i Kviki ostvarili su prihod od prodaje u iznosu od 199,3 milijuna kuna što je 4% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, prihod od prodaje mesa i mesnih prerađevina iznosi 202,8 milijuna kuna što je 12% više u u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Voće i povrće ostvarili su prihod od prodaje u iznosu od 157,1 milijuna kuna što je 9% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok su pića ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 164,5 te bilježe najveći rast u iznosu od 46%. Lijekovi i kozmetika ostvarili su prihod od prodaje u iznosu od 434,5 milijuna kuna što je 7% više u odnosu na isto razdoblje 2002. godine. Trgovačka roba ostvarila je prihod od prodaje u iznosu od 335 milijuna kuna primarno zahvaljujući distribuciji proizvoda tvrtke Nestlé iz koje proizlazi značajno povećanje prodaje. Na tržištima jugoistočne Europe tijekom prvih devet mjeseci ove godine ostvaren je prihod od prodaje u iznosu od 489,6 milijuna kuna, te je zabilježen rast od 46% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Tržište srednje Europe i Njemačke ostvarili su prihod od prodaje u iznosu od 310,7 milijuna kuna , te porast prodaje od 92,3% usljed ostvarenih akvizicija u Češkoj i Slovačkoj što je ujedno povećalo udjel i u ukupnoj prodaji grupe Podravke s 8,4%. Tržište Poljske i Pribaltika se stabiliziralo, ostvaren je pirhod od prodaje u iznosu od 82,8 milijuna kuna, dok je ostvarena mjesečna prodaja dvostruko veća nego na početku 2003. godine, dok je prodaja 3. kvartala veća za 37% u odnosu na prodaju 3. kvartala prošle godine. Na tržištima SAD-a, Kanade, zapadne Europe i Skandinavije ostvaren je prihod od prodaje u iznosu od 65,7 milijuna kuna, te rast prodaje za 18,4% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na tržištima istočne Europe ostvaren je prihod od prodaje u iznosu od 64,5 milijuna kuna, te je prodaja veća za 15,2% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. EBRD-ov izlazak iz vlasničke strukture Podravke isplaćen je u srpnju 2003. godine.

Tijekom prvih devet mjeseci ove godine dobivena je koncesija za 3. kanal nacionalne televizijske mreže sudjelovanjem u Konzorciju čiji je nositelj RTL uz ostale članove Pinta TV,Agrokor, Atlantic Grupa, Splitska banka –HVB. Preuzeta je bivša najveća trgovačka kompanija u Hrvatskoj Diona d.d. preko društva Dinova u kojem osim Podravke sudjeluju i ostale hrvatske prehrambene kompanije Gavrilović, Lura, Kraš i Vindija. Završena je i izgradnja nove tvornice Podravka jela, a vrijednost cjelokupne investicije iznosila je 123 milijuna kuna.