Poslovni rezultat poslovanja Grupe Podravka u 2002. godini

Nadzorni je odbor Podravke na svojoj današnjoj sjednici potvrdio revidirana financijska izvješća o poslovanju grupe Podravka u 2002. godini. Grupa Podravka poslovala je uspješno u 2002. godini ostvarujući ciljeve rasta i razvoja sukladno definiranoj strategiji. U skladu sa strategijom rast je ostvaren povećanjem vlastite prodaje (organski rast), strateškim savezima (Nestle) te akvizicijama prehrambenih tvrtki u regiji (Ital-Ice u Hrvatskoj, Lagris u Češkoj i Slovačkoj).

Nadzorni je odbor Podravke na svojoj današnjoj sjednici potvrdio revidirana financijska izvješća o poslovanju grupe Podravka u 2002. godini. Grupa Podravka poslovala je uspješno u 2002. godini ostvarujući ciljeve rasta i razvoja sukladno definiranoj strategiji. U skladu sa strategijom rast je ostvaren povećanjem vlastite prodaje (organski rast), strateškim savezima (Nestle) te akvizicijama prehrambenih tvrtki u regiji (Ital-Ice u Hrvatskoj, Lagris u Češkoj i Slovačkoj). Važno je također spomenuti da je Podravkina mesna industrija Danica u 2002. godini poslovala pozitivno, usprkos otežavajućim okolnostima (bolesti goveda). Grupa Podravka ostvarila je ukupni prihod u visini od 2.929,9 milijuna kuna što predstavlja rast od 10% u odnosu na 2001. godinu. Prihodi od prodaje u 2002. godini iznose 2.746,8 milijuna kuna i za 8% su viši nego prethodne godine. Na hrvatskom je tržištu ostvaren rast od 8% u odnosu na prethodnu godinu s prodajom u iznosu od 1.520,8 milijuna kuna, dok je prodaja na inozemnim tržištima 9% viša nego u 2001. godini i iznosi 1.226,0 milijuna kuna. Grupa Podravka je u 2002. godini ostvarila operativnu dobit od 160,6 mil. kn čime je ostvaren porast od 36% u odnosu na prethodnu godinu. Neto dobit iznosi od 108,5 milijuna kuna što predstavlja porast od 75% u odnosu na ostvarenu neto dobit u 2001. godini. Najveći pojedinačni porast prodaje ostvaren je u segementu pića - marke Studenac i Studena - i prodaja je za 39% više nego prethodne godine. Porast prodaje od 39% daleko je iznad rasta samog tržišta voda u Hrvatskoj. Rast prodaje ostvarile su i drugi segmenti: Lino, Kviki i Dolcela ostvarili su rast od 3% u odnosu na 2001. godinu, Podravka jela (juhe, polugotova jela...) bilježe rast od 3%, mlinarski i pekarski proizvodi ostvarili su rast od 28%, a Podravkina mesna industrija bilježi rast od 4% u odnosu na prethodnu godinu. Također, rast je ostvaren i u programu voća i povrća (4%), lijekova i kozmetike (1%), dok je prodaja Vegete manja za 2% u odnosu na prethodnu godinu. Porast prodaje trgovačke robe (87%) uvjetovan je prodajom Nestleovih proizvoda te proizvoda Kraša, Adrie i Heinz-a. Tržišta Češke, Slovačke i Mađarske bilježe porast od 30% u odnosu na 2001. godinu što je dijelom rezultat izvršenih akvizicija - Lagris u Češkoj i Slovačkoj. Na tržištu Hrvatske bilježi se porast prodaje od 8%, dok je na tržištima jugoistočne Europe ostvaren porast prodaje od 20%. Rast prodaje od 16% bilježi se na tržištima istočne Europe, dok je na tržištima Poljske, Rumunjske i Pribaltika prodaja manja 13%. Na tržištima zapadne Europe i prekomorskih zemalja prodaja je neznatno smanjena (1%) u odnosu na godinu dana ranije. U 2002. godini Podravkina mesna industrija Danica poslovala je pozitivno, a pozicija Podravke na tržištima jugoistične Europe ojačana je savezom s Nestleom, najvećom svjetskom prehrambenom tvrtkom. Kupnjom tvrtke Lagris Podravka je proširila asortiman i poboljšala ponudu na tržištima Češke i Slovačke, a u dogledno vrijeme proizvodi Lagrisa bit će prisutni i na drugim Podravkinim tržištima. Izdavanjem komercijalnih zapisa u vrijednosti 150 milijuna kuna Podravka je snizila troškove financiranja poslovnih aktivnosti. Također, započeta je izgadnja nove tvornice Podravka jela koja će omogućiti snižavanje troškova proizvodnje kao i proširenje asortimana.