Podravkina neto dobit u 2004. godini 84,2 milijuna kuna

Nadzorni odbor Podravke d.d. na svojoj je sjednici dao suglasnost izvješću Uprave Podravke o utvrđenju financijskih izvješća za 2004. godinu.

Nadzorni odbor Podravke d.d. na svojoj je sjednici dao suglasnost izvješću Uprave Podravke o utvrđenju financijskih izvješća za 2004. godinu.

Grupa Podravka ostvarila je ukupni prihod u visini od 3.414,3 milijuna kuna što predstavlja rast od 2,8% u odnosu na 2003. godinu. Prihodi od prodaje u 2004. godini iznose 3.294,9 milijuna kuna i za 2,4 % su veći nego prethodne godine. I dalje je najznačajnije hrvatsko tržište na kojem je ostvaren rast od 1% u odnosu na prethodnu godinu i s prodajom u iznosu od 1.769,1 milijuna kuna čini 53,7% ukupnog prihoda.

Prodaja na inozemnim tržištima je 4% veća nego u 2004. godini i iznosi 1.525,8 milijuna kuna, što čini 46,3 posto ukupnog prihoda. Grupa Podravka je u 2004. godini ostvarila neto dobit od 84,2 milijuna kuna. Ostvarena neto dobit je znatno veća od godine prije kada je iznosila 10 milijuna. Osim organskog rasta, ostvarena dobit je rezultat i ušteda i kontrole troškova poslovanja. Od 2004. godine usvajanjem nove organizacije, grupa Podravka ima 3 starteška poslovna područja (SPP). Strateško poslovno područje prehrane i pića je ostvarilo rast od 2 % i s prihodom od 2,69 milijardi kuna u ukupnom prihodu sudjeluje sa 81,7 % udjela.

Novom organizacijom, u strateško poslovno područje prehrane i pića spada i prodaja trgovačke robe (Nestle, Adria,Heinz, Kraš), koja u tom segmentu sudjeluje s 21 %. Strateško poslovno područje farmaceutika je s prihodom od 594,7 milijuna kuna rasla za 4%, unatoč nepovoljnoj situaciji na tržištu lijekova u Hrvatskoj, gdje Belupo ostvaruje najveći dio svog prihoda. Strateško poslovno područje usluga ostvarilo je prihod od 11,4 milijuna kuna. Promatrano po grupama proizvoda najveći porast prodaje ostvaren je u kategoriji zamrznute hrane (48%), mlinarskih i pekarskih proizvoda (35%), trgovačke robe (10%), dok je najznačajnija marka Vegeta ostvarila porast prodaje od 2%. Značajniji pad prodaje (15 %), zabilježila je kategorija pića, zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta te snažnog ulaska konkurencije u segment izvorskih i mineralnih voda. Tržišta jugoistočne Europe (Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija i Crna Gora, Makedonija) ostvarila su prihod od 723 milijuna kuna što je porast od 5% u odnosu na 2003. godinu. Tržišta centralne Europe (Poljska, Mađarska, Češka, Slovačka) s 488 milijuna kuna prihoda bilježe porast prodaje od 2%, zahvaljujući i potpunom stabiliziranju Podravkinog poslovanja na poljskom tržištu, dok je na tržištima zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Orijenta ostvaren prihod od 201 milijuna kuna uz porast prodaje od 8%. Jedino tržište koje je u ostvarilo pad prodaje u odnosu na godinu ranije je tržište istočne Europe. Na tom tržištu je ostvaren prihod od 113,8 milijuna kuna, što je pad od 2%, na što je najviše utjecao nepovoljan tečaj američkog dolara tijekom 2004. godine.

U 2004. godini otvorena je nova tvornica krutih i polukrutih lijekova Belupa d.d. čime je nastavljen investicijski ciklus (ukupna ulaganja 131,4 milijuna kuna). Emitirana je nova serija obveznica u iznosu 27 milijuna eura s rokom dospjeća 2007. godine, a nastavljen je i program zbrinjavanja viška zaposlenika, njih 252. U sklopu Projekta efikasnost, usvojena je nova organizacijska struktura, zatvorena tvornica Vegete u mađarskom Mohacsu, te otkupljen 50-postotni udjel Cerera u Podravka International Bratislava, čime je Podravka postala 100-postotni vlasnik tog poduzeća.