Podravka u prvih 6 mjeseci ostvarila 52,6 milijuna kuna dobiti

Grupa Podravka je u prvih 6 mjeseci ove godine ostvarila ukupan prihod od 1.591,3 milijuna kuna, što je povećanje od 2% u odnosu na ostvareno u istom razdoblju 2003. godine.

Grupa Podravka je u prvih 6 mjeseci ove godine ostvarila ukupan prihod od 1.591,3 milijuna kuna, što je povećanje od 2% u odnosu na ostvareno u istom razdoblju 2003. godine.

U strukturi ukupnog prihoda 99% čine prihodi od prodaje, dok su 1% ostali prihodi. U prvoj polovici ove godine Grupa Podravka je ostvarila neto dobit od 52,6 milijuna kuna. Operativna dobit iznosi 70,4 milijuna kuna i značajno je veća od prošlogodišnje (indeks 256).

Prihodi od prodaje iznose 1.573,3 milijuna kuna, što je za 3% više nego u istom razdoblju prošle godine. Na hrvatskom tržištu ostvaren je prihod od 827,5 milijuna kuna i na razini je prošlogodišnjeg. Rast prihoda od 6% zabilježen je na inozemnim tržištima i iznosio je 745,8 milijuna kuna. Time je prihod od prodaje na inozemnim tržištima narastao na udjel od 47,4% u ukupnom prihdu od prodaje. Na tržištu jugoistočne Europe prodaja je veća za 6%, dok je osobito veliki rast od 84 % zabilježen na tržištu Poljske i Pribaltika (visok organski rast na tržištu Poljske).

Prodaja proizvoda iz segmenata prehrane i pića u prvoj polovici ove godine porasla je za 4,4%, trgovačke robe za 3,4%, dok je farmaceutika zabilježila pad od 1%. Gledano po grupama proizvoda najznačajniji porast prodaje ostvarila je Vegeta (9%), čija prodaja je porasla na domaćem i inozemnim tržištima. Zatim slijede mlinarski i pekarski proizvodi (55%), voće i povrće (8%), proizvodi akviriranih poduzeća Lagrisa i Ital-Ice (5%) te trgovačka roba (3%). Ukupno ostvareni rashodi u prvih 6 mjeseci 2004. godine iznose 1.520,9 mil. kn i za 1% su manji od ostvarenih u istom razdoblju prošle godine.

Zabilježen je sporiji rast troškova prodanih proizvoda (2%) od rasta prodaje (3%) u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Troškovi prodaje i distribucije manji su za 5%, dok su opći i administrativni troškovi manji za 9% u odnosu na promatrano razdoblje prethodne godine. Uz to, iz Podravkinog poslovanja u prvom polugodištu vrijedi izdvojiti otvaranje tvornice krema i masti u Belupu, usvajanje nove organizacijske strukture, nastavak pozitivnih trendova na poljskom tržištu i zlatnu medalju kvalitete za Vegetu na sajmu u Novom Sadu. Isto tako, Podravka je primila Zlatnu dionicu za najlikvidniju dionicu u 2003. godini, te priznanje za opći doprinos zaštiti okoliša Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja.