Najbolje za djecu

Klopa iz školskih klupa

Ukusni i zdravi školski obroci

- Zanimljivost by coolinarika.com -

Idealni ručak je hranjiv i ima dovoljno kalorija da nahrani mozak omogući obavljanje motoričkih aktivnosti, ali ne sadrži previše kalorija koje bi uspavale ili uzrokovale hiperaktivno ponašanje kod djeteta.

lunchbox

Činjenica je da se u razvijenim zemljama u proteklih dvadesetak godina udvostručio broj pretile djece, a time se i povećao broj oboljelih od kroničnih nezaraznih bolesti poput dijabetesa, srčano-žilnih bolesti, raka i dr. bolesti u odrasloj dobi. Općenito, u zadnjih nekoliko desetljeća promjene u načinu života dovele su do smanjenja fizičke aktivnosti i nekih lošijih promjena u načinu prehrane, npr. jede se puno fast food hrane, a grickalice i slatkiši su dostupni praktički na svakom uglu. Zato je još važnije da od malena djecu navikavamo da su slatkiši i grickalice samo "začin" koji dolazi poslije obroka i koji ne može zamijeniti hranjive i zdrave namirnice u obrocima, ne samo kod kuće, već i tijekom boravka u školi.

Naravno, u slučaju da dijete ide u dnevni boravak i jede obroke koji se pripremaju u školi, u tom segmentu roditelji nemaju (za sada) previše utjecaja, osim što se mogu nadati da je osoba koja sastavlja školski jelovnik dovoljno stručna i iskusna te da će u suglasnosti s odgovornima iz škole moći donekle korigirati jelovnik. U slučaju da vam dijete ne ide u dnevni boravak ili iz bilo kojeg razloga ne jede hranu koja se priprema u školskoj kuhinji, imate otvorene ruke za pripremu zdravog "lunch paketa" kojeg će dijete moći ponijeti sa sobom u školu.

Idealni obrok u školi treba biti hranjiv i imati dovoljno kalorija da "nahrani" mozak i omogući obavljanje motoričkih aktivnosti koje se zahtijevaju od djeteta za vrijeme boravka u školi, ali ne treba biti prekaloričan kako ga višak kalorija ne bi uspavao ili uzrokovao hiperaktivno ponašanje.

Kada se svugdje u i oko škola nalaze automati s čokoladicama, čipsevima, bombonima, žvakama, gaziranima napicima, pravi je izazov pridobiti djecu da jedu zdravo i hranjivo. Treba znati pripremiti zdravi obrok koji će biti dovoljno "fora" da bi ga dijete s užitkom pojelo. Kako bi npr. sendviče napravili zabavnijim, oblikujte ih u zgodne oblike s kalupima za rezanje keksa. Sve vrste umakalica (dipova) također čine jelo zabavnijim za djecu npr. umakanje štapića, grisina, krekera, tortilja čipsa, komada voća ili povrća u jogurt, rjeđi namaz na bazi povrća, jogurta ili vrhnja, kravlji sir sa začinima, blagi dip Podravka i slično.

Činjenica je da svi mi jedemo i očima, a djeci je posebno važno da hrana ne bude samo ukusna, već i da lijepo izgleda.

Zanimljiva peciva

Na slatko pecivo s grožđicama namažite Čokolino namaz ili neki kremni namaz od rogača, lješnjaka i čokolade, kakaa ili kikirikija i posložite kriške banane koje ste ohladili u hladnjaku i umočili u limunov sok kako ne bi promijenile boju. Ovisno o vrsti namaza možete staviti i kriške mandarine, manje naranče ili polovice bobica grožđa. Peciva spakirajte s mlijekom u tetrapaku uz nekoliko zelenih štapića celera ili mlade mrkvice.

Cool ražnjići

Pokušajte s ražnjićima raznih oblika. Npr. nabodite pečeno bijelo meso, komade kuhanog kukuruza u klipu, kocke sira, komadiće ananasa i cherry rajčice na štapiće za ražnjiće. U paket dodajte Kviki krekere s lanom i sezamom i mlijeko u tetrapaku.

Wrap užina

Krišku pečene piletine ili puretine, sira, par listova zelene salate, malo light majoneze, kiselog vrhnja, ajvar ili ketchup umotajte u tortilju. Užini dodajte i sok od rajčice te svježu voćku.
Ili po tortilji rasporedite salatu od jaja i krumpira, naribanu mrkvu i kriške krastavca. Spremite uz voćni jogurt ili kod kuće pripremljeni voćni frape.

Nadjeveni kruščići

Nadjenite kruščiće ili peciva, razrežite ih poput džepa i u njih stavite razne nadjeve: kod kuće pripremljene namaze od mahunarki (graha, slanutka, leće...), svježeg kravljeg sira i povrća, nasjeckane rajčice, male baby mrkve... Uz njih djetetu spakirajte mlijeko u tetrapaku i voće.

Višeslojno je zabavno

U prozirnim, ali čvršćim plastičnim čašama zajedno s djetetom složite ukusnu višebojnu kreaciju. Npr. u slojevima kombinirajte razne vrste jogurta, pudinga, kravljeg sira ili po želji začinjenog sira ricotte (slana ili slatka varijanta), komade svježeg voća, crunchy žitarica poput Čokolino Cruncha, suhog voća (brusnice, grožđice, marelice...) i posipajte nasjeckanim orašastim plodovima.

Neobične kombinacije salata

Salatu od tune možete spakirati s kockicama jabuka, kriškama zelenih stabljika celera, kockicama sira i baby mrkvom te 100% voćnim sokom.
Ili složite salatu "alla Meksiko" od sitnije tjestenine, raznih vrsta graha, kukuruza s kockicama sira, kockicama kuhanog ili pečenog bijelog mesa ili komadićima tune, crvene i zelene paprike, rajčice i začinite sa Salsom Podravka, maslinovim uljem i octom.

Raznolike i kvalitetne namirnice "upakirane" na zabavan način ključ su s kojim trebamo pristupiti pripremi dječjih užina, a male porcije grickalica, npr. domaćih keksa ili muffinsa s orašastim plodovima ili suhim voćem, Kviki krekera s lanom i sjemenkama, energetskih pločica sa zobenim pahuljicama i kojeg manjeg komada čokolade upotpunit će obrok i razveseliti dijete.

Topli napici

Okus koji grije oko srca